Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30 1 2 3 4 5 6
7
Sborový příměstský tábor 2025
Příměstský tábor 2025
8
Sborový příměstský tábor 2025
Příměstský tábor 2025
9
Sborový příměstský tábor 2025
Příměstský tábor 2025
10
Sborový příměstský tábor 2025
Příměstský tábor 2025
11
Sborový příměstský tábor 2025
Příměstský tábor 2025
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > O škole > Základní informace

Základní informace

Základní umělecká škola F. Pišingera, Trhové Sviny vznikla transformací hudebních kurzů mezi lety 1958 – 1959. V roce 1969 byla výuka rozšířena o výtvarný obor, v roce 1993 pak o obor taneční a od roku 1995 na několik let i o obor literárně – dramatický. Kapacita školy se rozrostla z původních 81 žáků na aktuálních 545. Zřizovatelem školy je Jihočeský kraj. Od roku 2011 převzal čestný patronát nad školou profesor Pražské konzervatoře a violoncellista Dvořákova kvarteta František Pišinger. Škola poskytuje vzdělávání v Benešově nad Černou, Besednici, Horní Stropnici, Jílovicích, Malontech, Nových Hradech, Svatém Janu nad Malší, Trhových Svinech a Zubčicích. Vedle hlavní vzdělávací činnosti pořádá škola úspěšně již mnoho let mezinárodní hudební interpretační projekty a pestré volnočasové zájmové všestranné aktivity určené především předškolním dětem.

Základní umělecká škola F. Pišingera, Trhové Sviny je veřejnou školou – příspěvkovou organizací Jihočeského kraje. Již více než šedesát let nabízí své vzdělávací služby v uměleckých oborech především dětem v předškolním a školním věku.

V individuálním a vysoce profesionálním dlouhodobém a systematickém přístupu ke každému žákovi usilujeme prostřednictvím vzdělávání v uměleckých oborech o podporu všestranného osobního rozvoje dětí, kultivaci jejich intelektu a charakteru, vytvoření vztahu, pochopení a sounáležitosti našich žáků ke kulturním, etickým a estetickým hodnotám aktivního občanství evropské společnosti 21. století.

Každý žák prochází několikaletým uceleným vzděláváním, ve kterém si osvojuje schopnosti samostatnosti i spolupráce s ostatními, upevňuje své volní vlastnosti, rozvíjí a učí se chápat odpovědnost vůči sobě i celku, upevňuje si kompetence k efektivnímu celoživotnímu sebevzdělávání a pochopení jeho smyslu, vybavuje se praktickými uměleckými dovednostmi pro možnou celoživotní uměleckou seberealizaci a inspiraci. Mimořádně nadané žáky připravujeme na další odborná umělecká studia.

Při vzdělávání akcentujeme komplexnost pojetí praktických, recepčních i reflektivních uměleckých činností, rozvoj kritického myšlení žáků, podporu jejich zdravého sebevědomí i pomocí schopnosti vlastního objektivizovaného sebehodnocení.

Studium je zpoplatněno. Každý žák se podílí na studiu úhradou „úplaty za vzdělávání.“ Jednotlivé výše úplaty, frekvence a způsoby úhrad úplaty jsou shrnuty v sekci Dokumenty. Úplata za vzdělávání slouží k pokrytí nákladů školy souvisejících se vzděláváním žáka – kromě nákladů na mzdy a platy, které zajišťuje státní rozpočet. Výše úplaty je stanovena solidárním způsobem podle počtu žáků a struktury nákladů školy. Neodvíjí se od počtu absolvovaných hodin vzdělávání v příslušných obdobích.